onsdag 15 februari 2012

China Glaze "Starboard" + "Lighthouse"

Vi har sett båda förr, men har vi sett dem tillsammans? Varför inte testa, tänkte jag. Jag har nämligen fått för mig att Lighthouse är perfekt för just layering.
Både Lighthouse och Starboard kommer från förra årets vårkollektion "Anchors Away" och jag är sugen på lite vår, glädje och färg i det vintergråa. Och passande nog lyckades kära Jennie Lee, min alldeles egna superfotograf och bästa vän, knäppa av några pics i uterummet, i jättebra solljus. Det är förståss inte alltid Jennie Lee som tar mina bilder, men de bilderna som är bra, de har Jennie Lee tagit!'

Ja, Starboard är ett nästan gräsgrönt krämlack som jag personligen älskar. Jag tycker att formulan är helt okej, inga problem, jämnar ut sig bra och allt sådant. Jättefint lack tycker jag alltså. Jättejättebra! 
Färgen är liksom grön, med lite grått i, fast ändå inte. Smutsgrönt, med mer grönt än smuts. Mysigt grönt är det!


Ser ni så fint det blir med Lighthouse på? Förutom att blogspot gör så att färgen på bilderna försvinner? Eller är det bara när man skriver inlägget? Jag hoppas det. Nepp, bilderna är fortfarande gråare än de jag har på datorn.
Lighthouse är ett väldigt skirt glassflecklack med en gul bas. Dock väldigt väldigt skir, alltså, väääldigt, men det gulguldiga skimret tar plats ändå. Detta gör att det blir ett galet vackert gulguldigt sken ovanpå Starboard, mycket mer än vad som syns på bilden. Himla vackert.
Dock har det hänt en liten sak, lacket har dragit ihop sig lite, så man ser mina stackars nageltippar lite, men det gör inte mig så mycket när det gäller den här kombinationen, eftersom man bara vilar ögonen på glittret ändå!

Dessa lacken kan man säkerligen fortfarande få tag på i affärer, speciellt när man bor i en liten stad som jag, som aldrig har det man letar efter, utan bara det man redan har. Så är det!

2 kommentarer:

  1. Lighthouse är ett av mina mest använda lack tillsammans med CGs Zombie zest; båda är perfekta för att rädda trista nagellack alt manikyrer som man börjat tröttna på

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com