torsdag 1 mars 2012

OPI "Brights Power"

Brights Power från OPI fick jag i julklapp av min mor på julaftons morgon. Det är nämligen så att vi har som tradition att "barnen" får ett litet paket i julstrumpan på morgonen så att de har något nytt och spännande att hålla sig sysselsatt med under dagen. Och när jag kämpade mig upp, sjuk som satan, på julaftons morgon fick jag ett svagt glädjerus när jag öppnade denna skönhet. Jag som trodde att jag inte ens skulle få något lack i julklapp!
Nog om julafton, här har ni lacket.
Brights Power är ett oranget jellylack som, enligt mig, har en svag smutskänsla. Förstår ni? Det har en liten grå ton, lite smutsorange, fast förbaskat fint. Lacket kommer från OPI's vårkollektion Mod About Brights från år 2008. Harrejistanes. 
På bilderna har jag tre, eller fyra lager, minns inte riktigt, och ett rätt tjockt lager Seche Vite. Eftersom det är ett jellylack ser man fortfarande VNL*, även om jag fick det att täcka rätt bra ändå, så man bör kunna få det att täcka helt, om man vill. Formulan var lite som flytande margarin, alltså, bra då. Haha! Penseln är precis som vilken annan OPI pensel idag, och jag har inte speciellt stora problem med den, som jag vet att andra har.

Jag är jätteglad att jag fick detta lacket, speciellt eftersom jag älskar orange. Dock är detta inte det perfekta orangea nagellacket, som jag så gärna vill hitta, men det är en helt okej kandidat.
Egentligen är väl inte lacket speciellt unikt, men hur många lack är det idag? För mig är det superfint och det får gärna bo i min lilla låda med röda, orangea och gula lack.
Yep, det är så jag förvarar mina lack, eftersom jag inte har så många ännu och sånt.


Helheten är finemang. Kolla glansen liksom!




* VNL är en förkortning av Visible Nail Line och innebär att nageltippen syns igenom nagellacket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com