söndag 23 september 2012

ORLY "Emberstone"

Är ni här nu igen era nagellacksfreak? Hihi. Detta är ett tidsinställt inlägg som jag skrev igår, för vet ni? Idag fyller jag år. 20 hela år! Och detta nagellack bär jag idag, bokstaven E. Emberstone från ORLY.



In random lamp light

Så, här har vi Emberstone. Jag köpte denna goding av Solveig som har bloggen Nailin' It. Hon har/hade blogsale och jag fyndade hela 15 nagellack, bland annat Emberstone.
Emberstone är ett jättefint lack från ORLY's höstkollektion Mineral FX från 2011. Det kan se orange ut, men det är det inte. Inte bara orange iallafall, för det är fullt av rosa och guldiga partiklar som gör att lacket gnistrar i solsken. Eller jag har faktiskt inte sett det i solsken, men i dagsljus, och då gnistrade det.
Annars, när det inte har dagsljus, ser det ut som ett skimrigt korallfärgat lack. Fortfarande fint!
Jag har tre lager på bilderna, och det var inga problem med applikationen.

Fint födelsedagslack va?


Are you here again nail polish freaks? Hihi. This is a timed post that I wrote yesterday, 'cause you know what? Today is my birthday. Today I'm turning 20 years old. And this is the polish that I'm wearing, the letter E. This is Emberstone by ORLY.

I bought Emberstone from Solveig who has the blog Nailin' It. She holds/held a blogsale and I bought 15 polishes from her, included Emberstone.
Emberstone is a pretty pretty polish from ORLY's 2011 fall collection Mineral FX. It kind of looks orange, but it's not. Not only orange anyway, 'cause it's packed with pink and golden particles, which makes the polish sparkle in the sun. But, I haven't seen it in the sun, I have only seen it in daylight and it sparkled.
Well, when it doesn't have daylight, it only looks like a shimmery coral colored polish. Still pretty though!
I'm wearing three coats on these pictures and the application was flawless.


Pretty birthday polish huh?

4 kommentarer:

  1. Jättestort grattis på Systemdagen! Hoppas du har en riktigt härlig födelsedag. Och lacket du har valt är väldigt vackert. Perfekt lack för en speciell dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket! Jag har haft en bra dag, men jag har inte varit på systemet ännu. Haha! Ja, Emberstone känns verkligen som ett superlack för denna dagen :)

      Radera
  2. Åh vilket fint! Och grattis i efterskott! Blir väldigt sugen på att skaffa det här lacket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket! Du borde skaffa det, det är underbart!

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com