söndag 23 december 2012

Waking Up In Vegas With Wicked Green Gradient

Mitt i julstöket. Här sitter jag. Mamma skäller på mig, för att jag inte plockat undan dillen och löken som jag använde till min vegetariska sill. Det får vänta en stund till, för nu ska jag minsann hinna med att blogga!
Idag visar jag W, och då tänkte jag visa Waking Up In Vegas från Deborah Lippmann. Och sen kom jag på att jag har Wicked Green från Gina Tricot också, så där blev det en gradient. Waking Up In Vegas With Wicked Green Gradient.



Lamplight
Waking Up In Vegas är ett smutsig grått krämlack. Det påminner om lervälling. Jag gillar det jättemycket! Det är dessutom en onecoater om man lägger på ett liiiite fylligare lager. Fantastiskt! Det är mitt första Deborah Lippmann lack, och jag önskar att jag hade alla fantastiska glitterlack.

Deborah Lippmann is
cruelty free according
them selfs.
Wicked Green är ett glitterlack som består utav grönt smått glitter i en klar bas. Varken mer eller mindre. Jag har målat gradienten två gånger för att få den såpass opak i tipparna.

Nu måste jag plocka undan den där dillen och löken. Och sen ska jag göra vegojansson, svamppaté, vegoskinka (av halloumi), vegobullar och cocktail korv!

Ikväll ska jag spela bingolotto, äta julgodis och ost. Det gör vi alltid såhär dan före doppardan. Det är den enda gången på hela året som vi spelar.
Vad gör ni idag/ikväll? Har ni några traditioner?


Gina Tricot Beauty is
not cruelty free
according to personal sources
In the middle of prepairing for christmas. Here I am. My mom is yelling at me, 'cause I forgot to put the onion and dill away. I used it in my vegetarian herring! (We eat alot of herring around christmas in Sweden).
Well, that will have to wait, 'cause now I'll make some time to post this. 
Today I'll show you the letter W, so I thought that Waking Up In Vegas by Deborah Lippmann was a good polish. Then I realized that I had Wicked Green by Gina Tricot too, so I made a gradient. Waking Up In Vegas With Wicked Green Gradient.

Waking Up In Vegas is a dirty grey creme polish. It reminds me of mud. I like it alot! And it is a onecoater if you apply a liiittle bit richer coats. Wonderfull! It's my first Deborah Lippmann polish, and I wish that I owned all the amazing glitter polished.

Wicked Green is a glitter polish with tiny green glitter in a clear base. More or less. I've applied the gradient in two coats to get it this opaque at the tips.

Now I need to put away that onion and dill. And then I will make some vegetarian christmas food!
Tonight I will play bingo with my family, eat christmas candy and cheese. We allways do that the day before christmas (in Sweden we celebrate christmas on the 24th). That's the only time of the year that we play bingo.
What are you doing the day before christmas? Do you have any traditions?

6 kommentarer:

  1. Vegosill? Fastnade lite där. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Det är egentligen bara gegga med aubergine eller zucchini bitar i. Jag har gjort en Squashill i dill och en Senapsill utan sill!

      Radera
  2. Superfint! Vi spelade också Bingolotto igår, enda gången på året. Vann inget men det var mysigt ändå. Idag åker vi till min mormor och morfar där jag har varit varenda jul förutom ett år då vi var i Thailand. Stark tradition som pojkvännen blir medtvingad på varenda år. :) God Jul till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vann inte heller något. Men vi har spelat så länge jag kan minnas! Och idag ska jag till farmor, där firar jag vartannat år med pappa och vartannat år firar jag hos mamma. Så har det också varit hela mitt liv. Min mamma och pappa gick isär någon månad innan jag föddes. Men vad gör väl det! Jag slapp en jobbig separation och jag får fira jul två gånger, woopwoop!
      God jul till dig med :D

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com