fredag 31 maj 2013

Let's have a talk.

Idag tänkte jag att vi ska prata lite. Jag vill ju gärna att ni ska veta vad som pågår i mitt liv, speciellt eftersom det har påverkat mitt bloggande såpass mycket som det har. Jag har haft ett par tuffa månader nu, inte bara på grund utav min mammas pågående skillsmässa, flytten och allt annat som följde med på köpet, utan de senaste två månaderna har varit rent utsagt skit. Vi behöver inte gå in på detaljer, men det är slut mellan mig och Alex. Och det har varit helt sinnessjukt jobbigt, eftersom jag inte alls var beredd på något sådant. I en månad var jag helt ovetande om varför han inte hörde av sig. "Vad är det som händer? Varför svarar han inte?" tänkte jag. Sen släppte han bomben och det kändes som att hela jag dog.
Men jag mår bättre nu. Jag har accepterat läget och jag har sugit åt mig alla underbara ord, från både er och mina underbara vänner. Nu behöver jag bara försöka anpassa mina framtidsplaner, som jag hade ihop med Alex, till mig själv. Åh, jag gråter lite när jag skriver det här! Men jag lovar, jag mår bra nu, även om jag kanske inte är helt läkt, så mår jag bra och kommer snart att vara precis samma gamla Martina som alltid.

Men efter allt det som jag kämpat med det sista, så såg jag så himla mycket fram emot att få se Paramore på Peace & Love i sommar. Vilka planer jag hade. Bjöd bästa Jenna på dyraste biljetterna, festivalbuss, köpte tält, alkohol, och planerade till och med att ta med mig piCture pOlish Festival och lacka med under festivalveckan. Sen vaknar jag nu i veckan och får ett meddelande från en arbetskamrat på facebook. P&L är inställt. Konkurs. Jag har betalat nästan 8500 kronor, som jag kanske inte får tillbaka (6200 för festival + 2200 för festivalbuss) och jag kände liksom att det lilla jag hade att glädjas över i sommar, har nu försvunnit. Jag har tre veckors semester och ingenting att göra.
Nåja. Jag fick 0,9 på högskoleprovet iallafall, vilket jag förmodligen klarar mig på för att komma in på utbildningen jag vill gå till hösten.

På grund utav allt detta mår mina naglar inte heller så bra. Så nu får jag klippa ner dom igen.


This post is basically me telling you about why I've been feeling down lately. Me and my boyfriend broke up, and it's been really hard. For one month I didn't know what was going on, and then Alex dropped the bomb and it felt like I just died. But it's better now!

Then a festival got cancelled which I was going to. I payed for me and Jenna and now I might not get the 8500 SEK (about $1280 or €980) back which sucks big time. So now I don't have anything to look forward to this summer.

18 kommentarer:

  1. Kämpa på och ta hand om dig, fokusera på de bra sakerna så håller jag tummarna för att allt löser sig! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Uuh låter mer än tufft :(
    Men motgångar gör en starkare sägs det så kämpa på :)

    SvaraRadera
  3. Bajs på livet. Men du är en tung brud och du kommer att må bra snart igen! :)

    SvaraRadera
  4. Åh vännen, är ledsen för din skull!
    Vet hur det känns att göra slut med sin kärlek, jag är fortfarande inte helt mig själv efter den där gången 2009..
    Så trist det där med P&L. Många som sett fram emot det. Hoppas verkligen att du får tillbaka dina pengar!
    Allting kommer lösa sig för dig, du verkar vara en himla toppentjej!
    Puss på dig <3

    SvaraRadera
  5. Nämen ååååå! Får veta här att Paramore ska spela i Norrköping om det kan vara nåt. Men jävlar vad surt att du förlorat så mycket pengar. :(
    Hoppas du snart är på banan igen, men ta det lugnt för guds skull. Gigantisk kram!

    SvaraRadera
  6. Nä, fy fan va trist. Lider verkligen med dig. Hoppas, hoppas verkligen att det löser sig på något sätt till sommaren. Så tråkigt att ha förlorat pengarna men mest trist med alla förväntningarna. :/ Kan tänka mig att du har sett fram emot P&L. Stor kram till dig!!

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt! :(
    Hoppas att det snart vänder för dig och att du får en fin sommar!

    SvaraRadera
  8. En stor kram! Du verkas vara en fin tjej och samtidigt väldigt stark. Hoppas allt kommer på banan igen. Håller tummarna.

    SvaraRadera
  9. Ibland är det verkligen som den där gamla skrönan. Du vet en olycka kommer sällan ensam, men varför vad då tvunget att du skulle råka ut för allt det här!

    Du kommer att ta dig igenom det här, förmodligen som en starkare och bättre människa så kämpa på! Stor tröst och styrkekram från mig.

    SvaraRadera
  10. Åh! Jag skickar många styrkekramar!
    Från det lilla jag vet om dig via härifrån och FB så är du en fantastisk tjej som alltid vill andra väl och alltid är psoitiv. Du kommer ta dig igenom det här även om det tar tid, du verkar vara en så stark tjej!

    Många, många kramar från mig.

    SvaraRadera
  11. Usch vad mycket trist!! Men skicka in en fordran till konkursförvaltar iaf, för man vet ju aldrig, jag håller en tumme för att du får tillbaka lite pengar iaf!

    Min mamma har alltid sagt att alla onda ting är tre men så även de goda så vi får hoppas på tre goda ting för dig nu då!

    Jag gillar din blogg jättemycket och älskar att du lagt ner arbete på att ta reda på djurvänliga lack! Tack för det!!!!

    SvaraRadera
  12. Skit tenderar av nån anledning att klumpa ihop sig... Men det känns bättre med tiden, du kommer att komma ut ur det här starkare än innan, även om det känns skit just nu. Och det är ju så uppenbarligen hans förlust också, du är värd bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Du har haft en tuff tid, förhoppningsvis är den bakom dig nu. Visst tar det tid att läka (om man någonsin gör det helt och hållet) men du verkar ha kommit en bra bit på vägen. Håller tummarna för att du kommer in på din utbildning, då får du annat att koncentrera dig på och kommer träffa massa nya spännande människor:)

    SvaraRadera
  14. BlÄ, ibland slänger livet på en lite för mycket av det jobbiga. Men man kommer starkare ut på andra sidan. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  15. Men fina rara! Skickar styrkekram, kom ihåg att efter regn kommer solsken hur klyschigt det än låter. Nu har du betat av otur för flera år framöver, bara håll ut tills det börjar hända bra saker! Hjärtesorg bleknar med tiden, men tillåt dig att sörja de förlorade drömmarna. Jag säger som cactus - det är hans förlust, du är fantastisk och förtjänar någon som är perfekt för just dig! <3

    SvaraRadera
  16. Fint att du delar med dig. För att dra till med en gammal godig: Efter regn kommer solsken.

    SvaraRadera
  17. Du har blivit nominerad till ett sunshine award i min blogg :D <3

    SvaraRadera
  18. Såg det här först nu... Men åh så jobbigt! Det är tufft att bli dumpad, så du är otroligt stark som orkar. Stor kram från mig och ta hand om dig!!! <3!

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com