torsdag 23 maj 2013

Nfu Oh 543

Bästa NailMail-Karin kör Nfu Oh-vecka på sin blogg Vacker & Underbar. Guess what? När jag swatchade loss lite för någon månad sen swatchade jag ett Nfu Oh. Så jag tänkte dela med mig av det. Här har ni nummer 543!





What, bara stora bilder?! Ja, jag tänkte testa att ha det så. För jag tycker inte att det känns rätt att det ser dumt ut i mobiler. Äh, jag orkar inte förklara. Det sparar mig tid dessutom. (Jag får koda in en tabell i inlägget i vanliga fall, för att få bilderna på den plats jag vill ha dom.)
Nfu Oh är ett helt fantastiskt märke. Jag har fyra lack. Två har jag visat innan, flakielacket 52 och hololacket 61. Om du skulle tveka på märket så ta en titt på flaskan. Den är ju underbar! Så det så.
Lacket då. Brunt krämlack. Fast första lagret ser lila ut. Det är liksom lilabrunt egentligen, fast det ser bara brunt ut på mina bilder. Jag har skrivit "chokladdoppad aubergine" i mitt anteckningsblock, så vi kör väl på det. Det är oavsett vilket väldigt fint.
Två lager och topplack.

Så. NailMail har Nfu Oh som månadens märke just nu. Priset är bra, tycker jag och det var det första märket jag köpte från NailMail. Och vet ni vad? Alla Nfu Oh säljs till samma pris! Vad sa du? Ja, det är sant, behandlinglacken, oljor, Aqua Base, alltihop kostar 139kr styck om du inte köper tre eller fler, för då kostar dom 132 kronor. WOOPWOOP!
Jag har tänkt köpa några. Vilka rekommenderar ni?

I don't know if
Nfu Oh is cruelty free.
I cannot find any
information about it.
Please read my
"Animal Cruelty" page
for more information.
Om ni undrar så vet inte Karin om att jag skrivit detta. Så hon har inte mutat mig eller så. Det enda hon har gjort är det hon gör bäst. Är världen underbaraste tjej som driver ett fantastiskt företag med bästa kundservicen! Hon får alltid göra saker åt mig, för hemsidan säger bara att jag har ett "invalid last name" eller något liknande. Så är det när man har kolon i efternamnet!


Dear Karin (the owner of NailMail) who runs the blog Vacker & Underbar has a Nfu Oh week. And guess what? When I had a little swatchfest a couple of months ago I swatched a Nfu Oh! So I thought that I could share it with you. This is number 543!

What, only big pictures?! Yes, I thought I'll try that. I actually can't explain this in english. But it will save me some time and it will look better in iPhones. Trust me!
Nfu Oh is a fantastic brand. I've got four polishes. I've allready showed you two, the flakie 52, and the holo 61. If you have second thoughts about this brand, take a look at those bottles. It's gorgeous! 
What about the polish? A brown creme. But the first coat looks purple. It's kinda purple-brown, but it looks brown on my pictures. I've written "aubergine dipped in chocolate" in my notebook, so let's go with that. It is really beautiful, no matter what.
Two coats plus topcoat.

Nfu Oh is this months brand at NailMail! Check it out!

7 kommentarer:

  1. Stora bilder är inget problem, det gillar vi:) Det är när det blir för tok många bilder i samma vinkel det börjar bli jobbigt att läsa.

    Chokladdoppad aubergine kändes klockren!

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!
    Blir galet sugen på en bit riktigt mörk choklad nu, typ 90% ;)

    SvaraRadera
  3. Haha jag blir också sugen på mörk choklad! Gött lack, jag har just insett att jag inte äger ett enda brunt lack. Skandal!

    SvaraRadera
  4. Älskar verkligen dina bilder, men lacket i sig blir jag inte så sugen på.

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com