onsdag 10 juli 2013

China Glaze "Surfin' For Boys"

Jaha, tiden räcker inte till någonting. Jag ska ut på äventyr i helgen så jag kommer inte kunna blogga. Därför slänger jag upp ett arkivinlägg så ni vet att jag lever. Vi hörs nästa vecka igen, jag lovar! Puss och kram!

Här har vi arkivbilder på ett neonlack från China Glaze. Det kom ut i sommarkollektionen Summer Neons förra året, alltså 2012. Surfin' For Boys heter det!





Ett neonlack i korall med skimmer i laxrosa och en hint av guld. Man ser inte guldet på nageln, men det syns i botten på min flaska, eftersom skimret sjunkit till botten. Jag skakade inte min flaska tillräckligt innan, så jag har målat ett lager mer än vad som behövs.
Formulan är bra, kanske lite rinnig. Det torkar självfallet matt, eftersom det är en neon.
Jag gillar detta! Supersnyggt, tycker jag.
Tre lager plus topplack.
China Glaze is cruelty free
according to Eleven.se.
Please read my
"Animal Cruelty" page
for more information.


Oh well, I don't have enough time for everything. I'm going on an adventure this weekend so I won't have time for blogging. That's why I post this from the archive so you'll know that I'm alive. See you next week, I promise! Hugs & Kisses!

Here we have some pictures from the archive with a neon polish by China Glaze. It's a part of the summer collection Summer Neons from last year, which was 2012. It's called Surfin' For Boys!

A coral neon polish with shimmer in salmon pink and a hint of gold. You can't see the gold on the nail, but it's visible in the bottom of my bottle, as the shimmer have sunk to the bottom. I didn't shake my bottle enough before I started applying, so I have one coat more than needed.
The formula was good, maybe a bit runny. It does dry matte, since it is a neon.
I like this! Super nice, I think.

Three coats plus topcoat.

14 kommentarer:

  1. Ett av de snyggaste ut kollektionen! Älskar det.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar SFB! Det är nog min favorit bland alla neoner. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt klart en av mina favoriter iallafall. Men du är ju mer neonfreak än någon annan, så om du säger att det är en favorit är det verkligen ett speciellt lack.

      Radera
  3. Svar
    1. Den har definitivt en hög placering på min lista också.

      Radera
  4. Riktigt fint! Dina bilder är verkligen jätte bra!

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com