lördag 14 september 2013

31DC2013 Day 14: Flowers - Cherry Blossom

Hej allihopa! Jag är ju, som jag nämnde igår, hos min pojkvän och därför fick jag tänka till ordentligt så jag kunde ta med precis det material jag behöver till helgens naglar. Så jag bestämde mig för att göra något enkelt till dagens utmaning, blommor. Körsbärsblommor är ju både vackert och kan göras väldigt enkelt!




Jag började med att måla Baby Blue från IsaDora i två lager. Det är ett väldigt fint pastellblått krämlack och det har en väldigt bra formula. Därefter målade jag lite random svarta sträck som ska föreställa grenar. Det gör ingenting om grenarna blir fula, för de ska ändå täckas rätt mycket av blommorna. Så jag dottade blommor med ljusrosa Nfu Oh 355 och så dottade jag även lite prickar där det inte skulle vara blommor, så det ser ut som blomblad som flyger runt i vinden. Sedan avslutade jag med att dotta en mörkare rosa prick i mitten av blommorna med Sally Hansen Maximum Growth i Baby Doll och topplack.
Jag trivs riktigt bra i det här. Det är fint och känns bra.


Hi everybody! I'm visiting my boyfriend, like I said yesterday, so I really had to decide what stuff I should bring with me for the nails this weekend. So I decided to do something easy for todays challenge, flowers. Cherry blossom is both beautiful and can be really simple to do!

I started with Baby Blue by IsaDora in two coats. It's a very pretty pastel blue creme with a nice formula. After that I painted some random lines which represents the branches of the tree. It doesn't really matter if the lines looks ugly, 'cause they will be mostly covered with the flowers. So I dotted flowers with the light pink Nfu Oh 355. I also put some dots where there's no flowers, so it would look like petals flying in the wind. Then I finished with the darker pink dots in the middle of the flowers with Sally Hansen Maximum Growth in Baby Doll and topcoat.
I like wearing these nails. It's pretty and feels good.

9 kommentarer:

  1. Sjuuukt snyggt! Älskar körsbärsnaglar men har konstigt nog inte testat (ännu)! :P

    SvaraRadera
  2. Älskar körsbärsblommor och jag har velat göra en blommanikyr lääänge men inte kommit till skott. Kanske dags efter att ha sett din fina manikyr? :)

    SvaraRadera
  3. Åhhhh vilka underbart vackra körsbärsblommor. Sååå duktig du är. :-)

    SvaraRadera
  4. Hur vackert som helst!!
    Kommentaren när jag visade sambon va "vilket jobb" men så värt det sa jag när det blir så här läckert :)

    SvaraRadera
  5. Superfint! Jahaja... Nu längtar jag till våren. ;)

    SvaraRadera
  6. Men jeez vad snyggt!! Vad duktig du är! Levererar den ena superfina nailarten efter den andra!! Wow.

    SvaraRadera
  7. Älskar körsbärsblommor! :) Måste testa denna.

    SvaraRadera
  8. Ett av dom finaste vårtecknen tycker jag är körsbärsblommorna! Och det här är jättefint och får mig att tänka på en vacker klassisk japansk tatuering.

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com