måndag 23 september 2013

31DC2013 Day 23: Inspired by a movie - TOTORO!!

Idag, mina vänner, fyller jag år. Ja, idag blir jag 21 år gammal. Tänka sig! Vad knäppt det känns ändå. Tjugoett. Jag är ju jättevuxen nu. Skoja bara, kolla in dagens naglar.
Idag är mina naglar inspirerade av en av mina favoritfilmer. Hayao Miyazaki är ett geni och jag älskar alla filmer jag sett som han gjort. Jag har typ 10 stycken, men jag vill ha alla. Filmer alltså. Här har ni naglar med Totoro, från filmen Min Granne Totoro. SE DEN!
Förresten, kanske kan Tove godkänna detta till blå måndag?





Hur kul är inte detta då? Igår berättade jag för min bästis att jag tänkte göra Totoro naglar och jag fick väldigt positiv respons på min idé. Det visade sig att hon hade köpt världens finaste urgulliga Totoro tofflor till mig i födelsedagspresent! Man kan koppla in dom i USB'n på datorn och då blir dom varma! Jag har väldigt kalla fötter, så dom passar mig bra.

Naglarna har jag gjort genom att börja med en gradient med Isadora Baby Blue (ja, jag typ älskar det lacket) och Marzipan. Sen gjorde jag lite gräs med Ciaté Mojito på alla naglar utom ringfinger. Där gjorde jag Totoro med Ciaté Vintage, Miyo Peacock, Nordic Cap NP12 och NP13.
Jag är så himla nöjd! Perfekt födelsedagsmanikyr!


Today, my friends, is my birthday. Yes, I'm turning 21 years old today. Can you imagine! Feels wierd. Twenty one. I'm really grown-up now. Just kidding, look at todays nails.
Today my nails are inspired by one of my favorite movies. Hayao Miyazaki is a genius and I love all the movies I've seen by him. I own like 10, but I want them all. Here you have nails with Totoro, from the movie My Neighbor Totoro. WATCH IT!
By the way, maybe Tove will accept this for blue monday?

How fun isn't this? Yesterday I told my bestie that I was going to do Totoro nails today and I got a really positive response on that idea. And today she gave me the cutest Totoro slippers in birthday present! You can connect them to you computer with USB and they will become heated! I have really cold feet, so they fit me perfectly.

I did the nails by starting with a gradient with Isadora Baby Blue (yes, I kinda love this polish) and Marzipan. Then I made some grass with Ciaté Mojito on all nails, except the ring finger. That's where I painted Totoro with Ciaté Vintage, Miyo Peacock, Nordic Cap NP12 and NP13.
I'm so happy with this! Perfect birthday manicure!

8 kommentarer:

  1. Grattis på Födelsedagenn!

    Perfekt manikyr, jättegullig!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Och som vanligt jättefin nailart!

    SvaraRadera
  3. Totoro! Söta rara Totoro! Älskar den filmen. Min minsta kan sjunga ledmotivet på japanska, jag är lite impad av det faktiskt.
    Grattis på födelsedagen. :)

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis! Jättesöta naglar. Har sett tototo-filmen men jag tror jag är den enda som inte blev förälskad i den, knasigt hur det kan vara ibland. Själva karaktären; totoro tycker jag är söt men filmen är ingen jag ser igen. Men man kan ju inte gilla allt heller. :)

    SvaraRadera
  5. Ursöta naglar :) Stort Grattis!

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen!
    Vad söt han blev! Totoro är ju underbar ^^

    SvaraRadera
  7. Känner inte igen figuren alls men naglarna var väldigt söta.

    SvaraRadera
  8. Har inte sett filmen och känner inte till figuren, men så himla sött det där är!

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com