måndag 10 mars 2014

Nail Art: Liquid Teal

Green is veganBlue is cruelty freePurple might or might not be cruelty freeRed is not cruelty freePlease visit my "Animal Cruelty" page for more information -

Hejsan! Det var ju inte riktigt meningen att jag skulle försvinna i sisådär tre veckor. Men ja, det var svårare att hinna med allt än vad jag räknade med. Idag är jag dock hemma från praktiken eftersom min mage inte riktigt vill vara min vän. Då hinner jag ju blogga, tänkte jag. Och förbereda inlägg och sånt där som jag inte hunnit. Kul va!
Jag börjar med att visa er en manikyr som jag älskade att bära. Det är inte en skittle eftersom jag har två likadana naglar på varje hand, men jag vet inte om det räknas som en skittlette? 
Jag hade iallafall inte alla naglar likadana på andra handen, och jag kände mig oerhört snygg.


Hi! I didn't really mean to disappear for about three weeks. But yeah, it was harder to get time to do everything that I imagined. Today I'm home from my internship, 'cause my stomach doesn't really want to be my friend. Then I thought I'll have time to blog. And prepare posts and do that stuff that I didn't have time for. Fun huh!
I start with showing you a manicure that I loved to wear. It's not a skittle because I have two nails with the same design on each hand, but I don't know if it counts as a skittlette?
I didn't have the designs on the same nails on the other hand, and I felt so gorgeous.




Kör en kort beskrivning idag. Jag har börjat med att måla alla naglar utom lillfingret med två lager China Glaze Liquid Leather. Jag frågar mig själv varför jag inte använder den oftare? Fantastisk formula och glans. Underbart svart lack!
Lillfingret har två-tre lager Kicks Sugar Laquer Moondust som egenligen har lite duo-multikromt glitter, men det är jäkla svårt att se och svårare att fånga på bild. Schysst formula och sånt, väldigt fint texturlack.
Tummen och ringfingret är stämplade med China Glaze Tongue & Chic, Moyou London Suki Collection Plate 06 och Konads dubble ended stamper
Pekfingret har en grön rhinestone som jag köpt själv på BornPrettyStore (glöm inte använda min kod för 10% rabatt).
Och slutligen, långfingret har en gradient med Liquid Leather och Tongue & Chic


Doing a short description today. I started with painting all nails, except pinkie, with two coats of China Glaze Liquid Leather. I ask myself why I don't use this more often? Fantastic formula and shine. Wonderful black polish!
The pinkie has got two-three coats of Kicks Sugar Laquer Moondust which actually has a little duo-multichrome glitter, but it's hard to see and even harder to capture on picture. Nice formula and such, really pretty texture polish.
The thumb and ring finger is stamped with China Glaze Tongue & Chic, Moyou London Suki Collection Plate 06 and Konad Dubble Ended stamper.
The pointer has got a green rhinestone that I bought myself from BornPrettyStore (don't forget to use my code for 10% discount).
And finally, my middle finger has got a gradient with Liquid Leather and Tongue & Chic.


Use the code XHSQ10 for 10% discount!

9 kommentarer:

  1. Snygg, tuff men samtidigt diskret nailart.

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt! Gillar verkligen Moondust i denna manikyr. Tycker det är lite mörkt att bära för sig själv men det är perfekt som accent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag har inte försökt mig på att bära det i en hel manikyr än, men det kanske kommer det med :)

      Radera
  3. Härlig manikyr och kanske tillräckligt "okomplicerad" för att jag ska kunna genomföra något liknande även en av mina sämre dagar :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Gillar särskilt stämplandet! :)

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com