torsdag 12 april 2012

Depend 301

Depends vårkollektion alltså, den gör mig galen. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte när jag bestämde mig för att swatcha alla i ordning. Jag är så himla trött på Depend just nu. Men jag kämpar på och snart är jag klar. Här har vi nummer 301, som vi kan kalla för Cementa.
Ovan ser vi Cementa, tagen med blixt. Det är alltså ett grått lack, med skimmer i. Ett semi-matt lack, precis som nästintill alla andra lack i kollektionen. Skimret syns knappt, fast det gör det ju inte i de andra semi-matta skimmerlacken heller. Det är bara frostlacken som gnistrar.
I vilket fall. När jag köpte Cementa trodde jag att det var grönt, eller sådär kamoflagegrågrön med mer grå än grön, men när jag kom hem så var det grått. Det var nog Kicks' belysning som lurade mig.
På den här bilden, tagen vid en glödlampa, så ser det lite grönare ut. Men bara lite.
Formulan var bra! Det blir lite randigt, precis som med de andra semi-matta lacken, men det jämnar ut sig bra ändå. Det tråkiga med detta är att den matta ytan blir glansigare för varje dag man bär lacket, precis som med de andra semi-matta lacken. Men Cementa är fin med lite glans med.
Jag gillar ändå Cementa, och jag bar det i flera dagar. Det är en bra neutral färg som man liksom inte behöver tröttna på, för den är bara där och ser fin ut!
Det täcker med två lager, men jag har tre lager på bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com