tisdag 19 juni 2012

OPI "Just Spotted The Lizard"

Hej kompisar! Förlåt för att jag inte visade mina studentnaglar på bättre bild.Idag är en ganska jobbig dag. Jag är sjuk och idag flyttade min älskade vän Jennie Lee ifrån mig och min familj. Hon har bott hos mig i mer än ett halvår och vi har haft så kul. Nu känns allt bara ensamt.
Men innan hon flyttade hann jag låna hennes kamera en sista gång för att fota Just Spotted The Lizard från OPI's Spiderman kollektion, som jag fick av mamma i studentpresent.

Just det, innan jag börjar, jag har inte en dator med photoshop och inte heller mitt vanliga vattenstämpel-typsnitt just nu, så jag har använt en halvbra redigeringssida och kommer göra det tills jag köper mig en ny dator.
Yes, jag bildspammade loss lite. Den sista bilden är
hemskt dålig, men där ser man de blågröna tonerna fantastiskt bra.

Som vi alla vet är Just Spotted The Lizard en dupe av Chanel's Péridot, och helt ärligt trodde jag inte att jag skulle tycka om det så mycket. Jag har inget liknande lack, så jag trodde att det inte skulle falla mig i smaken. Fy vad fel jag hade!
Just Spotted The Lizard är fantastiskt fint! Det är guldigt, grönt och blått. Kanske någon mer färg. Det är duo-/multikromatiskt, jag kan dock inte säga vilket eftersom jag inte lärt mig skillnaden. Jag antar att det har med hur många färger det skiftar i att göra. I detta fall är det ju guld-grön-blå så då kan det inte vara duokrom, eller?

På bilderna bär jag tre lager. Dock ser jag ljusfläckar när jag håller upp naglarna mot fönstret, men det är nog bara jag som är knäpp och vill att det ska vara svart. Om ni förstår vad jag menar. Men jag tycker att det var lättlackat, och man kan komma undan med två lager.
Jag älskar Spiderman och var faktiskt fruktansvärt besviken på Spiderman kollektionen, jag menar, inte en enda typisk spiderman röd eller blå, men detta är ett fantastiskt fint lack, och jag gillar det massor!


Hello there friends! I'm so sorry for not showing you better pics of my graduation nails.
Today is a quite sad day, 'cause I'm sick and my bff Jennie Lee moved out from me and my family today. These past 6 months was so fun, but now everything seems so lonely.
Before she moved out I borrowed her camera one last time to take some pics of Just Spotted The Lizard from OPI's Spiderman collection.

And since I don't have photoshop or my regular watermark-font on this computer I used a photo-editing site, and I will use that until I buy a new computer.
The last picture is really bad, but it shows the green-blue tones in this polish.

As we all know, Just Spotted The Lizard is a dupe of Chanel's Péridot. I didn't think I would like it that much, but I was so wrong!
Just Spotted The Lizard is amazing! It's a golden, green and blue duo-/multichrome polish.
I wear three coats, but I think you could get away with two, and it's easy to apply.

I love Spiderman, and I was a bit disappointed in the Spiderman collection because of the lack of the typical Spiderman red and blue, but this polish is so beautiful and I like it alot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com