söndag 24 juni 2012

Nail Art Sunday: Going in retro-circles

Hejsan hoppsan och glad midsommar såhär i efterskott!Min midsommar tänkte jag berätta om senare eller något. Här har vi veckans kreativa inlägg som jag gjorde för att delta i en instagram-tävling. Jag gjorde dem i onsdags tror jag, men det struntar jag blanka fan i. Så att säga.


Ja, här ser vi alltså en lite rolig manikyr med två lager av Papaya Punch från China Glaze som bas. Därefter använde jag Starboard, också från China Glaze, för att göra cirklar med ett sugrör och ett rör från en bläckpenna. Bläckpennecirklarna är de små med en prick i. Det var för att röret är så litet att det fasnar lack i hålet och kanten är så tjock att man liksom trycker ut lacket. Sedan tog jag en "hårnål", eftersom jag bara har en jätteliten dotting tool, och gjorde lite prickar. Två lager med Seche Vite för att jämna ut ordentligt.
Det var allt jag hade att säga.
Puss och kram!



Hello and so!
I did these nails for a contest on instagram. this Wednesday. For the base I used Papaya Punch by China Glaze, and I did the circles with Starboard, also by China Glaze. The circles are made with a drinking straw and a pipe from a pencil, and the dots are made with a bobby pin. Then I applied two coats of Seche Vite to smooth things out!
That's all.
Hugs and kisses!

2 kommentarer:

  1. Snygga lack som också ser bra ut ihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle vilja påstå att det är två av mina favoritlack faktiskt!

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com