tisdag 26 juni 2012

H&M "Lady Luck"

Hej allihopa! Här har ni en fortfarande sjuk tjej som skriver lite! En ganska viktigt grej innan jag börjar.Jag har ju sagt tidigare att jag inte vet hur det blir med bloggandet i sommar, dels på grund av att jag inte har en egen dator, dels på grund av att jag får fota med min gamle lille digital kamera.
Men. Jag har en annan sak att tillägga. Jag har sommarjobb förstår ni. Jag ska, för tredje året i rad, städa på Ringhals. Yep, kärnkraftverket. Och det betyder, inga långa naglar, för då går det hål på handskarna, vilket inte är så kul om man städar en toalett. Det betyder också att jag inte vet hur mycket jag kommer orka/hinna fixa naglarna och blogga. Sen kan vi nämna städprodukterna som torkar ut huden förbaskat mycket. Jag hade så mycket ångest förra året för mina naglar och nagelband så jag kan inte säga om jag vågar blogga.
Men vi kan ju se det positivt! Nu kan jag berätta hur bra ett nagellack faktiskt håller, hur bra nageloljan och handkrämen faktiskt är och sånt. Och det är ju bra!

Men det var ju inte detta jag skulle prata om...
När jag lät min bror välja lack valde han Lady Luck från H&M. Jag köpte detta i Halmstad för sisådär en månad sen. Här hemma har de inget smink på H&M. Bara minilack och läppglans.
Varning för bildspamm.

Outside, in the sun
Inside, in the shade
In the kitchen, under warm fluorescent light

Ni anar inte vad jag har jobbat med bilderna idag. Ojoj! Jag blev så trött på hur blogger placerar bilderna så jag har kodat ihop en liten tabell. Blev det fint?
Skit i det förresten, spana in skönheten på bilderna istället! Lady Luck, vilken pingla! Hon är en helt fantastisk blågrön kvinna med underbara skiftningar. Hon är duokromatisk. Eller multi? Duo gissar jag på.

Jag är ju en sucker för blågröna lack (ni ska se min blågröna låda (ja, jag sorterar efter färg (ja, jag gör paranteser (gör en till för min pojkväns skull, hihi) i parantesen) och jämföra med de andra låderna) och kan därför inte annat än att älska detta. Var det jobbigt att läsa?
Alltså. Jag sorterar mina nagellack efter färg och min låda med blått och grönt är fullast, för jag älskar blågröna lack, som detta. Och min pojkvän älskar när man lyckas göra paranteser i en parantes.
Så. Nu vet ni det!
Tillbaka till lacket då. Två lager har jag på bilderna. Det första gick bra att måla, sen kom jag till det andra och bara dog. Det var som smör, (då menar jag inte Sminkans "bre-på-smör-på-mackan-lackningsteknik") det bara gled på. Jag funderade på om jag skulle måla ett lager till, för jag tyckte att jag såg lite VNL, men det är inget jag märker av idag.

Förlåt för ett långt krångligt inlägg. Här kommer en sammanfattning:
Underbart duokromatiskt grönblått lack som täcker bra med två lager. Formulan tycker jag är perfekt och jag tycker om det så mycket att jag tänker kalla det för favorit. Nu ska jag skriva på engelska. (och nu när jag har gjort det ska jag dricka kaffe. Ha en fin dag, för det är ni värda och ni är vackra precis som ni är!)


Hello everyone! I need to tell you about something quite important. I have told you that it might be difficult for me to update the blog during the summer, partly because I don't have my own computer, and partly because I only have my old digital camera. Another thing that will effect the updates is my summer job, which is cleaning at a nuclear power station. When I'm working I won't be able to have long nails, because that will break the cleaning gloves. The cleaning products makes your hands and nails really dry, and last year my nails were so dry that I was really ashamed about it.
Let's look at the bright side; I will be able to tell you which nailoil and such that actually works!


But, that's not what I was supposed to write about..
When I let my little brother choose what polish I should wear, he chose Lady Luck by H&M.
English readers, you are so lucky. You don't have to read all the weird stuff I write in swedish. Seriously, I write to much unrelated stuff to translate it. Haha!

Let's look at this beauty! Lady Luck, what a babe! She is an amazingly blue-green woman with awesome shadeshifting (or something). She's a duochrome. Or multi? Duo, I guess.
I'm a sucker for these blue-green polishes. Thats probably the color that I have most of. Lady Luck is not an exeption, I love it!
I'm wearing two coats in these pictures and the formula was amazing. I love this polish so much that I can tell you that it's a favorite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com