onsdag 5 december 2012

China Glaze "Skyscraper" + Color Club "Sugarplum Fairy"

Jag är arbetslös. Eller jag ska jobba imorgon och på fredag. Och den 21e, 27e och 28e december samt den 2-4 januari. Men utöver dessa dagar är jag arbetslös som det ser ut nu. Nåväl, jag ser det ganska positivt då jag var rädd att jag skulle fastna på Ringhals, för jag har inte sökt ett enda jobb sedan jag började i somras. Nu måste jag söka jobb! Kanske får jag ett jobb jag verkligen vill ha, eller så kanske börjar plugga. Det vill jag ju faktiskt det med. Vi får se!
Idag ska jag visa ännu en manikyr från innan mina naglar blev korta. Jag bar den bara ett dygn typ, för jag använde lim som baslack och dagen efter jag målade ramlade allt av. Om någon undrar varför jag använde lim som bas kan ni läsa det här! Manikyren bestod av två glitterlack, Skyscraper från China Glaze Metro Collection från hösten 2011 och Color Club Sugarplum Fairy som tillhörde julkollektionen Beyond The Mistletoe från 2011.





Lamplight

Så, låt oss börja med att prata om Skyscraper!
Mina bilder är lite för mörka för att visa Skyscraper, det är färgstarkare i verkligheten. Det är ett fantastiskt lack som passar att bära när som helst skulle jag vilja påstå. Det är en glitterjelly med smått silvrigt glitter i en ursnygg blå bas. Det blir ett fantastiskt djup i lacket som det bara kan bli i jellylack. Underbart!
Formulan är lite tjock, men lättarbetad, så det är inga som helst problem.

Sugarplum Fairy är helt crazy! Prismatiskt glitter i massor! Basen är klar och full med prismatiskt glitter som gör att det gnistrar i alla regnbågens färger. Bland det prismatiska glittret simmar även några typ lilafärgade glitter i samma storlek som gör att lacket får en svag ton av lila. Klicka gärna på bilderna så kan ni se det glittret.
Formulan var helt okej. Inga problem uppstod.

På bilderna bär jag tre lager av båda lacken och två lager topplack. Skulle kunna behövt ett tredje dock.


China Glaze is cruelty free
according to Eleven.se
Color Club is vegan
I'm not working anymore. Or, I will work tomorrow and at friday. And the 21st, 27th and 28th december, and 2nd-4th januari. But other than those days, I'm workless. I see it kind of positive though, because now I won't be stuck at Ringhals, now I have to look for another job. Maybe I'll get a job that I really want, or maybe I'll start studying. I actually want that to. We'll see!
Today Iäve got another manicure from before my nails went short. I only wore this for a day, 'cause I used glue as a basecoat and the polish started to fall off after a day. If anyone wonders why I used glue as base you can read about that here! The manicure contained two glitter polishes, Skyscraper from China Glaze Metro Collection fall 2011 and Color Club Sugarplum Fairy from the holiday collection Beyond The Mistletoe also from 2011.

Let's start with Skyscraper!
My pictures are a bit to dark to show Skyscraper, it's more saturated in real life. It's an amazing polish that you can wear anytime in my opinion. It's a glitterjelly with tiny silver glitter in a gorgeous blue base. There's a stunning depth in this polish that you'll only get with jellies. Lovely!
The formula is a bit thick, but easy to apply, no problems what so ever.

Sugarplum Fairy is all kinds of crazy! Loads of prismatic glitter! The base is clear and packed with prismatic glitter that sparkles in the colors of the rainbow. Along with the prismatic glitter there's some purple glitter in the same size, which makes the polish look a bit purple tinted. Click on the pictures and you will see that purple glitter.
The formula was okay. No problems at all.

I wear three coats of each polish on these pictures, with two coats of topcoat. Could have used a third coat though.

8 kommentarer:

  1. Snygga färger! Riktigt snyggt! Vad coolt att det funkade att få bort lacket med lim.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är verkligen två riktigt snygga lack :)

      Radera
  2. Jättesnygg manikyr och visst är Skyscraper enastående vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Skyscraper är verkligen magiskt!

      Radera
  3. Ångrar lite att jag swappade bort mitt Skyscraper nu... :) Hoppas det löser sig med jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar lösa sig lite grann. Jag har faktiskt jobbat hela veckan! Du borde skaffa en ny flaska Skyscraper, det är så himla fint!

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com