lördag 20 april 2013

Jennas Nails: OPI "My Boyfriend Scales Walls" + L.A. Colors "Sassy Sparkle"

Hallihallå, ikväll är det minsann inte Martina som bloggelibloggar. För det är hennes bästaste bäste vän Jenna! Jag är på besök förstår ni, i hennes nya hem och har som vanligt lånat några utav hennes nagellack! Jag sitter just nu och är lite nervig. För hallå, det är Martinas blogg! Som jag är så god damn stolt över.

Vet ni att det är Martina som har smittat mig med, vad ska man kalla det, beroendet av nagellack och nagelvård? Joho serrni, så är det minsann! Och hon har nog lärt mig allt jag kan! (Vilket inte är så mycket i och för sig, för jag är lite knäpp och minns inte allt hon säger). Jo, i alla fall. Jag slutade bita på naglarna för ungefär fyra år sedan. Filade naglarna med metallfil. Fram och tillbaks. Inte så smart. (Vet ni hur jag vet det? För Martina sa till mig). En dag skulle Martina sova över hos mig och hon hade med sig en massvis av roliga nagelprylar. Vi satt i mitt kök minns jag. Vi tittade på filmen Mean Girls, nagelvårdade med bad och nagelbandsremoverpryttlar, och vi båda två blev helt tooooookiga när vi såg hur fina våra naglar blev. Strax därefter fotograferade jag Martinas naglar och hennes bloggkarriär tog fart! :)

Ett halvår senare ungefär så hade jag ingenstans att bo helt enkelt och Martina och hennes familj lät mig flytta hem till dom. Och sen bara poff pang var jag intresserad av nagellack och grejer också! (Jag hade dessförinnan varit ganska anti allt hennes prat om nagellack och naglar, men nu vart jag smittad så att säga). Det blev Big Brother nästan varje dag och likaså nagellacksmålande! Och även nu, när jag inte längre bor hos Martina, ungefär ett år senare, så tar jag bra hand om mina naglar och längtar efter att få vara med Martina för nagellackskvällar!

SÅ: idag har jag lånat Martinas nagellack. Jag såg ett av hennes allra nyaste nagellack som heter Sassy Sparkle från  L.A. Colors (Martina lovar att det kommer upp bilder på de nya lacken snart) som jag tyckte var fint på swatchsticka. Så jag valde att lägga det över OPI's My Boyfriend Scales Walls (Från deras Spiderman kollektion, och visste ni att Martina är tokig i Spiderman)?


Det här är ett nästan vitt krämlack från OPI med en halvdroppe grått i och det har bra formula för att det blir inte sådär jobbigt att måla med som andra vita kan vara! Jag lyckas nästan alltid täcka mina naglar med lack med färre lager än andra, konstigt nog. Men detta fick jag använda två lager av och Martina klarar sig med två till tre. Jag tycker det är fint och vill definitivt köpa mig en egen flask!
Lacket Sassy Sparkle valde jag att lägga ovanpå det vita, det har irideserande småglitter som är ganska tätt packat i en klar bas! Formulan var änna lite kladdig, men det blev riktigt fint med topplacket på! Om man vill ha glashala naglar kan man behöva två lager topplack men jag körde på med endast ett. Det blev i alla fall precis som jag tänkt mig när jag hade sett swatchstickan på Sassy Sparkle!
OPI is cruelty free
according to PETA.
L.A. Colors is cruelty free
according to their bottles
and website.
Please read my
"Animal Cruelty" page
for more information.

Sisådär, nu vart jag klar! Och det var väl skönt? För nu saknar ni väl Martina...
Tack och puss, så kanske vi sess snart igen!
/ Jenna - duvilldukan


Helluhallau, tonight it's not Martina who's blogeliblogging. 'Cause it's her bestest best friend Jenna! I'm here visiting, you see, in her new apartment and I have as usual borrowed some nail polish! I'm quite nervous, 'cause hey, it's Martinas blog we're talking about! Which I'm so god damn proud of!

Did you know that it's Martina who infected me with, what shall we call it, the nail polish addiction. That's how it is! And she have taught me all I know! (Which is not that much actually, 'cause I'm a bit weird and don't always remember what she says). Anyway, I quit biting my nails for about four years ago. I filed my nails with a metallic file. Back and forth. Not that clever. (Do you know how I know that? 'Cause Martina told me). On time, Martina was going to sleep over at my place and she brought a ton of nailstuff. We sat in my kitchen I recall. We watched the movie Mean Girls, fixed our nails with bath and cuticle removerstuff, and we both went bananas when we saw how pretty our nails became! Shortly there after I snapped some pictures of Martinas nails and that's where her blog career started! :)

Six months later I did not have a home to go to, so Martina and her family let me stay at there house. And later after that it was like: poff pang and I where also interrested in nailpolish and stuff to! (Before that I was kinda against her nail polish talking, but now I'm infected, so to say). We watched Big Brother almost everyday while painting our nails! And even now, when I don't live with Martina anymore, a year later, I take good care of my nails! And I always want to spend some time with Martina for some nail polish evenings! 

SO: today I have borrowed Martinas nail polish. I saw one of her newest polishes called Sassy Sparkle by L.A. Colors (Martina promises that there will be pics of the new polishes soon) which I thought looked pretty on a swatchstick. So I put it over My Boyfriend Scales Walls by OPI (From their Spiderman collection, and did you know that Martina is very fond of Spiderman)?

This almost white creme polish by OPI has a tiny drop of gray. It has a good formula 'cause it isn't that hard to apply like other whites can be! I usually don't need as much coats as others, but this one covered with two coats! Martina needs two to three coats. I think it's really pretty, and I really want to buy a bottle! 
I put Sassy Sparkle on top of the white polish, and it has iridescent tiny glitter packed in a clear base! The formula where a little messy, but it went top notch with top coat! If you like to have supershiny nails you may need two coats of top coat but I only did one. The result was exactly as I imagined. 

So that was that! Isn't that kinda nice? 'Cause you probably miss Martina at this point...
Thank you xo, maybe we meet again!

/ Jenna - duvilldukan



2 kommentarer:

  1. Att ha dig som författare blir lite som "bakom kulisserna", man får veta saker om Martina som hon inte berättar själv :)

    Snygg mani, enkel men ändå lite glitter och grejer :D

    SvaraRadera
  2. Jag gillade det här inlägget. Kul att höra om hur bloggstarten gick till :)

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com