onsdag 30 november 2011

Isadora "Black Galaxy"

Inlägg från förra bloggen.

Detta lack har jag spanat in hos en del andra bloggare ett tag, och jag kände bara OH VAD JAG VILL HA DET! Så jag köpte det! Jag menar, det har sett så fint ut på både Killer Colours och Nailtastic så jag var helt enkelt tvungen.

Den här sista bilden var ju kanske inte den bästa bilden, men den visar hur fint Isadora Black Galaxy glittrar i olika färger, beroende på ljuset så klart.

Jag måste dock säga att jag är en smula besviken på detta lack. Det kan vara så att det är mitt eget klåfingriga fel att lacket inte alls blir så blankt på nageln, eller så kan det vara lackets fel. Jag skyller i vilket fall på lacket!
Men efter två lager topplack, ett i den vanliga tjockleken och ett något tjockare, så börjar naglarna i alla fall kännas lite jämnare, och lacket börjar även likna det lack som de andra bloggarna bär.
Det kan ju bero på att jag inte använder samma överlack som dem, vilket jag vet att jag inte gör. Men jag anväder O.P.I Top Coat!

Men, lacket är förbaskat fint när man väl får den lite jämnare ytan, för det är då glittret inte bara ser ut som silvergrått ruggigt kladd. Det är nämligen överlacket som ger lacket den där alldeles förtjusande glittrandet i alla möjliga färger!
Och det gillar ju jag, färger alltså.

Så för att sammanfatta lacket, så kan man väl säga ungefär att det kan vara som ett vanligt svart nagellack som du råkat få lite metallfliser i, eller så kan det vara som en svart galax, precis som det heter. Där skulle man kunna tro att jag var tråkig och satte punkt för beskrivningen, men neheerå. Lacket är ju som en regnbåge i form av stjärnor i ett himlavalv så oändligt att endast 100 av 100000000000000000000 stjärnor syns. Fast de där 100 stjärnorna syns väldigt bra.

Så! Detta lacket är ju uppenbarligen perfekt för nyårsafton, om man är tråkig och köper ett lack för att enbart använda det en gång om året. Jag skulle säga att lacket skulle sitta superfint på en liten kontorsdam i sina bästa år som brukar ha lite såna där kontorskläder och bara drar på samma gamla vanliga lack, för detta lacket kommer få hennes kontorsoutfit att poppa! Speciellt om man matchar med en gnistrande ring och en lika sparkly brosch! Eller?

Ja, men allvarligt. Jag vet inte ett tillfälle detta lacket inte passar till.
Dessutom vill man bara äta upp det!



Jag har stängt av kommentarer på detta inlägg på grund av spam.

Inga kommentarer: