fredag 23 december 2011

Oh My Gosh "Bright Yellow"

Inlägg från förra bloggen.

Oh harre gud. Vilken röra jag tänker visa nu. Jag som har lovat ett finfint nagellack kommer nu att visa en hemsk manikyr, efter ett tappert försök att göra lacket lite juligare, lite mysigare, och jag förstörde hela skiten alltså. 
Här är den. Den fula manikyren. Fy. Jag orkade inte ens försöka göra den snygg efter att jag förstörde lacket. Jag har inte ens målat topplack på. Så fult är det. Om man kisar och vinklar naglarna jättemycket, då kanske det ser okej ut, men annars är det jättefult.


Men som tur är hann jag bara måla på detta asfula på ena handen, så jag har en högerhandsbild åt er.

Och av någon anledning blev ljuset heeeelt annorlunda på bilderna. Och ja. Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Inget topplack på denna bilden heller.


Lacket var i vilket fall ingen höjdare heller, 4 lager på bilderna, och det lyser fortfarande igenom. Det är fint dock, ser lite ut som fruktköttet på en citron, eller som tyget på min stora svampbob. Lite sådär blekgul men på ett starkt och fint sätt.
Påminner om citronkarameller, vilket såklart gör att man bara vill äta upp det.




Ursäkta den fruktansvärt dåliga beskrivningen, men jag har slitit med detta lack i tre dagar. Yep, så är det. Jag målade underlack och två lager av Bright Yellow i tisdags, två lager igår, alltså onsdags och idag förstörde jag skiten så jag kan inte riktigt ge en ärlig beskrivning nu. Jag får helt enkelt återkomma med detta lack en annan gång.


Just nu längtar jag nästan efter att få ta bort det igen. Vilket förmodligen blir imorgon, får då ska jag göra vegetarisk julmat, och då är det opraktiskt med glitterlack utan överlack. Det är inte gott med glitter i maten!


Återkommer snarast med ett lack som jag är gladare på. Förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com