tisdag 10 januari 2012

Isadora "Ocean Drive" + Vintage rosor

Inlägg från förra bloggen.

Köpte detta lacket en dag för ett tag sedan, och nu testade jag det!
Lacket är från Isadoras sommarkollektion 2011 och råkar ha samma namn som just kollektionen, alltså Ocean Drive! 
Lacket är, enligt mig, jättesvårt att fånga på bild. Färgen blir inte alls lika grön som i verkligheten. Och det där med färgen på lacket är jag och Jenna helt oense om. Jag tycket att lacket är grönt, men Jenna insisterar på att det är blått. Eftersom bilden inte är rättvis i färgfrågan är det svårt att förklara färgen, men man skulle väl kort och gott kunna säga att den är grönblå, eller blågrön.


Jag upplever att det är lätt att lacka med detta krämlack, och om torktiden är kort eller lång har jag alltid svårt att avgöra eftersom jag inte har tillräckligt med tålamod för att sitta still, så jag brukar alltid lyckas måla på lager två tidigare än vad jag borde, vilket gör att det inte riktigt torkar som det ska. Jobbigt. 

Men lacket täcker jättebra och det räcker gott och väl med två lager.



Min åsikt om lacket är att det är lite finfult faktiskt. Jag faller lätt för dessa grönblåa lack, väldigt lätt, och det gör att jag kanske tröttnar lite på dem. Eller något. Jag tycker att lacket saknar lite krydda på moset, och därför målade jag dit dessa "vintage-rosor" som har blivit så poppis. Fast jag är ju en sådan person som alltid ska vara lite egen, så jag målade mina rosor i vitt och silver. Det blev väl sådär fint.



Men för att avrunda detta inlägg kan jag säga att lacket påminner lite om mint, eller lite mer som smält mintglass, skulle jag tro. Och det gör ju att man bara vill käka upp det!



Här är en till bild förresten, på mitt ringfinger, som är mer lik lacket i färgen än den andra bilden!

Och javisst har jag målat på överlacket förtidigt och smetat ut blommorna.
Blommorna är målade med:
Kicks White Orchid
Silvrigt two way lack
China Glaze Starboard

Det var väl det jag hade att säga.

1 kommentar:

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com