torsdag 8 mars 2012

Depend 293

Andra lacket från Depends vårkollektion som jag testar, det är nummer 293. Jag tycker dock att det är förbaskat tråkigt att kalla det för ett nummer, så jag tänker kalla det för Frostis.
Det är vitt. Yep. I flaskan ser det ut som ett vanligt tråkigt vitt pärlemolack, så att säga, men det är det inte. Det är matt, och frosigt. Ett vitt matt frostlack. Ett matt vitt pärlemo-frostlack. Ser precis ut som snö!
Vissa kan tycka att Frostis är tråkigt, för det är ju "bara" vitt, och inte speciellt unikt, men jag gillar Frostis.
Det fina med Frostis är att det inte bara är vitt och frostigt och matt och pärlemoaktigt, det har så fina skimmerpartiklar i sig. Kanske brukar matta frost-pärlemolack ha det, men jag äger inga sådana så för mig är det jättespeciellt!

Formulan var lite jobbig på det första och andra lagret, men det jämnade ut sig bra tillslut. Jag har fyra lager på bilden, men VNL är fortfarande synlig. Det bästa hade nog varit att lägga det över ett annat vitt lack.

Dock måste jag påpeka att jag, av någon underlig anledning, har fruktansvärt svårt för att måla med vita lack. Det kan bero på att de vita jag har inte är så bra formula på, eller så är det bara jag som har problem med dem. Inget att hänga upp sig på, men nu vet ni.

Torktiden är bra, och jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com