tisdag 13 mars 2012

Depend 294

Som ni kanske förstår betar jag av mina sex Dependlack från vårkollektionen i nummerordning. Jag tyckte det var lite spännande att göra på det viset! Idag är det dags för nummer 294 och för spänningens skull tänker jag kalla det för "Plastis".
Här är Plastis. Det är ett semimatt grönt lack som är lite grönare än bilden visar. Jag gillar färgen, men det var nog allt jag gillade tyvärr.

Plastis har fått sitt namn eftersom finishen, och delvis färgen, gör att lacket får ett så plastigt utseende. Påminner om plastpåsar, typ systemets gröna. Fast de har en mörkare grön färg, men ni förstår grejen. Inte nog med det, Plastis har en hemsk formula. Det är segt och jämnar inte ut sig alls, inte ens efter det tredje lagret. Jag har randiga klumpiga naglar. Det är fult och plastigt. 
Just det. Det finns någon typ av skimmer i lacket också, väldigt disktret. På nageln syns det inte, om man verkligen inte stirrar. Det är blått och vitt, iallafall, det där skimret. Tror jag. Och syns knappt.

Jag funderade på att ta en bild med topplack och en med mattlack också, men Plastis gick mig på nerverna, så jag skiter rent ut sagt i det. Fy Plastis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com