torsdag 15 mars 2012

Depend 295

Idag är det dags för Depend 295, som är från vårkollektionen. Precis som de senaste fyra lacken från Depend som jag visat. För att göra allt lite roligare, som jag gjort i de senaste tre Depend-inläggen, tänker jag även döpa om detta lack. Säg hej till Tossis!
Tossis har precis som Plastis, som jag visade igår, en sådär semi-matt finish vilket gör att det ser himla plastigt ut. Eftersom det har en fin klarblå nyans får det mig att tänka på, just precis, tossor. Ni vet, tossor, såna där skoskydd man har på sjukhuset, hos tandläkaren och kanske till och med på dagis. Det är precis sådana som Tossis påminner om. Tossor. Plastiga blåa tossor.

Formulan på Tossis var mycket bättre än Plastis formula, inte alls lika seg och hemsk. Tossis flöt på bra på nageln, men det blev fortfarande liiiiite ränder, men inte så farligt. Så eftersom Tossis var snällare än Plastis så fixade jag de där bilderna med topplack och mattlack.

Kolla här så fint det blir!


Här är Tossis med ett rätt tjockt lager Seche Vite.

Och här har ni två bilder på Tossis med mattlack. Det fick bli två bilder eftersom Jenna, ni vet, min bästa vän som tar nästan alla bilder på mina naglar, hon fotade med en annan kamera än den vi brukar använda och objektivet ville inte riktigt fånga naglar på bild.
Men visst är Tossis fin med både topplack och mattlack? Jag gillar det bättre än den semi-matta finishen Tossis har från början.

Bild på tossor, lånad härifrån. [länk]


Det var väl allt för idag! Imorgon är det fredag, och jag har nog inget hololack att visa. Shit pommes. What to do?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com