tisdag 20 mars 2012

Depend 296

Idag är det dags för ett lila lack från Depend. Nummer 296 har jag svårt att hitta på ett namn till faktiskt. Kanske kan ni komma på ett?

Depend 296 är alltså ett lila lack. Inte så spännande med tanke på att pastellila ingår i väldigt många vårkollektioner i år. Det som är spännande med detta är den semi-matta finishen. Inte riktigt samma som Plastis och Tossis, men inte heller som Frostis. Mer som en blandning. Typ frostig plastmatt.
Skimmer har det, väldigt fint tycker jag. Det här var faktiskt ett av de lacken som jag tänkte "åh, det var ju lite fint" när jag öppnade paketet jag fick på posten. Men det är faktiskt inte speciellt spännande.

Precis som med Plastis och Tossis blir lacket lätt randigt, men tar man lite mer på penseln så går det lättare att jämna till. På bilden har jag tre lager, för att jag målade på ett nytt lager innan jag tog bilden, då jag har haft lacket i någon dag. Det täcker alltså med två lager. Jag har inget topplack. 
Det som gör mig lite besviken är att den matta finishen försvinner lite efter någon dag. Det blir alltså glansigare ju längre tid man bär det.

Jag har en sak till att säga. Jag tycker att de lack jag testat från vårkollektionen luktar banan. Det tycker jag verkligen inte om.

Jag har bara sovit en timma i natt, så ni vet, om jag har formulerat något helt knäppt. Säg gärna till isåfall, så kan jag fixa det imorgon. Nu måste jag sova innan jag dör. Puss!

1 kommentar:

  1. Jeg har også selv en Depend neglelak jeg har købt i Magasin i København. Jeg synes den holder utrolig godt og længe og er meget flot!

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com