onsdag 16 januari 2013

Green Wednesday: Nicole By OPI "One Time Lime" + "Make You Smile"

Idag är en spännande dag. Idag startar bästa Karin Grön Onsdag på sin blogg Vacker & Underbar. Varför är Karin så himla bäst då? Jo, det är hon som startat och driver NailMail, nagellacksklubben där man kan köpa nagellack från märken som inte är så lätta att få tag på i Sverige. Ett märke per månad, alltså månadens märke, och tre förvalda paket, Edgy, Vampy och Classy, som innehåller tre lack vardera. Då kan man enkelt köpa sig tre lack utan att behöva "välja själv". Det gjorde jag första gången jag beställde, jag köpte mig ett paket, som jag tror var Edgy, och vet ni vad, ett av lacken jag inte skulle valt att köpa egentligen, men som fanns i paketet, är ett av mina absoluta favoritlack. Självklart kan man välja själv vilka lack man vill ha eller låta bli att köpa om man inte vill ha, och så vidare. Överskottsshop finns också! Klicka här för att läsa mer!

Nåja. Grön Onsdag var det alltså. Jag slänger upp ett arkivinlägg. Dessa lacken lånade jag av Jenna när jag var där i slutet av november. Hon fick dom av mig faktiskt! Det är nämligen så att jag lovade Jenna att köpa hela Nicole By OPI's Justin Bieber kollektion om hon fick godkänt i dom där sista allra värsta ämnena innan vi tog studenten. Vips, så hade hon godkänt! Och jag blev ett antal kronor fattigare. Vad gör väl det? Kunskap är viktigare än pengar. Eller hur?
Här har ni One Time Lime toppat av Make You Smile.




Lamplight @ Jenna's appartment


With matte topcoat, lamplight @ Jenna's appartment

One Time Lime är inte ett limegrönt lack enligt mig, det har inte tillräckligt gul ton för att vara limefärgat. Tycker åtminstone jag. Det är i vilket fall som helst ett grönt krämlack. Det täckte på tre lager, om jag minns rätt. Men jo, det var tre lager! Jag hade klarat mig på två, om det inte var för... någonting som gjorde att jag inte klarade mig på två. Detta lacket missfärgade mina naglar så jag ville gråta. Så ni vet liksom.

Make You Smile är inte unikt någonstans. Inte är det grönt heller. Det är ett glitterlack med silvriga hexagoner och smått silvrigt glitter i en klar bas. Jag har ett lager på bilderna och fick en jätteful hex-glitterklump på lillfingret. Äsch, det gör inget!
Nicole By OPI is cruelty free
according to PETA.

Ni hänger väl med på grön onsdag i fortsättningen?


It's an exciting day today. Karin decided to start Green Wednesday, (that means Blue Monday, Green Wednesday, HoloFriday and Nail Art Sunday for swedish nailbloggers, almost the whole week) on her blog Vacker & Underbar (which means "beautiful & wonderful"). Karin is the best. Why? 'Cause she started and owns NailMail, a nail polish club. I don't have the energy to tell you about it in english, so I will just put a link here. Link to NailMail! Click under the NailMail loggo and choose english when you get to the site. 

So, Green Wednesday it is. This is archive post. Kind of. I wrote it today, but the pics are not from today. I borrowed these polishes from Jenna in November. I actually gave them to her, along with the rest of the Nicole By OPI Justin Bieber collection. She deserved them all.
This is One Time Lime and Make You Smile.

One Time Lime is not lime colored, if you ask me. It doesn't have enough yellow in the green to make it lime green. Or that's what I think. It's a green creme, no matter what. It covers in three coats, if I remember right. But yeah, it was three coats! I could have gone with two coats, if it weren't for... whatever it was that made me apply a third coat. This polish stained my nails so bad that I just wanted to cry. Just so you know.

Make You Smile is not a unique polish. It's not green either. It's a glitter polish with silver hexagons and small silver glitter in a clear base. I have one coat on these pictures and I got a really ugly lump of hexagons on my pinky. Whatever!

Are you joining on the next Green Wednesday?

13 kommentarer:

  1. Vad gullig du är i din text! Och det där var superläckert!! :D
    Kul att du är med! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Äsch, jag tycker att det är viktigt att uppmärksamma bra saker, och NailMail är ju verkligen en bra sak!
      Jag planerar att vara med nästa onsdag också :)

      Radera
  2. Hi Martina!! Green Wednesday rocks! What a great shade of green (even is not lime green as you said) The glitter gives it a festive touch, I love it!
    I came to tell you I'm hosting my first giveaway, and the prize is not easily found in Sweden, would you be interested in it?

    SvaraRadera
  3. Den matta versionen var grymt snygg! Älskar matta topplack över glitter :)
    Fler borde ha en vän som du! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amenhörrni <3
      Ja, jag har sett så många vackra matta manikyrer med glitter på oohshinies, så jag testade och gillart! :D

      Radera
  4. Fin grön färg och jag gillar verkligen det med glittret på.

    Och Nailmail det är ett bra ställe det :)

    SvaraRadera
  5. Känns mer gräsgrön än lime om man ska bestämma färg. Ibland känns märkerna färgblinda. ;) Jag måste säga att jag gillade den matt extra mycket, ser verkligen ut som gummi. Så snyggt! <3 Synd att den missfärgade så hårt..min missfärgning har precis växt ut så naglarna ser vettiga ut igen som nakna. Inte för att de är nakna mer än vid franska manikyrer och man ser lite av orginalnageln under, men ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, man vill ju ändå kunna välja att ha en fransk manikyr om man känner fört. Eller en halvnaken chevron eller så. Men jag lyckades polera bort det värsta så det gick bra ändå.
      Ärtgrön tycker jag nog att den är. Eller ioförsig, riktigt "saftigt" gräsgrön!

      Radera
  6. Fin manikyr! Roligt med den matta looken även om jag själv inte klarar det på naglarna någon längre stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bar den matta i typ ett dygn bara. Jag brukar inte ha matt heller, men det ser åtminstone tufft ut!

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com